Thursday 20 June 2013

cycling team

Al Ehsan Bikers

Berbasikal sebagai satu aktiviti riadah yang sihat
berkayuh dalam kumpulan ramai sehingga ke sempadan negeri sembilan
Berbasikal adalah satu aktiviti riadah yang sihat , dan diakhir-akhir ini aktiviti ini mula diterima ramai , samada secara berkumpulan atau berkayuh secara solo. Jenis basikal yang makin di minati ialah basikal gunung atau mountain bike. ini adalah kerana basikal jenis ini boleh di gunakan untuk jalan berbukit atau off road dan juga on road . ini dengan disesuaikan jenis penggunaan tayar yang lebih kasar bunga nya untuk off road dan bunga tayar yang seakan tayar basikal racing untuk jalan raya. basikal mountain bike ini dari segi harga boleh didapati dengan harga yang mampu milik. untuk basic basikal gunung ini boleh dibeli dengan harga satu ribu kebawah. 

laluan lebuhraya menjadi pilihan
antara laluan yang menjadi pilihan ialah trek merentas kampung sekitar semenyih dan untuk kayuhan yang lebih selesa dan selamat ialah trek lebuhraya keran luas dan memudahkan kiranya berkayuh secara berkumpulan.
berkayuh secara santai di hujung minggu
bagi aku basikal pertama yang aku miliki ialah dari jenis rock bike yang lebih ringan dan ianya lebih sesuai untuk laluan jalan raya manakala basikal yang kedua pula exitway yang lebih sesuai untuk laluan off road. Kayuhan hujung minggu ini sekadar bersantai secara berkumpulan dan banyak juga kumpulan yang kami temui dan kebanyakan di polupori oleh kaum cina.
Basikal terpakai dari Jepun yang agak popular dikalangan peminat basikal antik



Hai!
Hasilkan laman web anda seperti mana yang saya lalukan.
Ianya mudah, dan percuma.
AD

No comments:

Post a Comment